tisdag 8 oktober 2013

Who am I?

Varför finns jag? Vad har jag här att göra egentligen? 

Ja, jag vägrar att tro på att jag kom till jorden av en anledning. Även om det vore ascoolt om jag skulle sluta som ett helgon. "Detta kvinnliga helgon ledde 4000 människor genom fjällvärlden och över till Norge och jobben.."
Men jag tror inte på det, jag tror att jag föddes på grund av att en rad olika förutsättningar planade vägen för min framfart. Jag blir det som världen vill att jag ska bli. Jag blir ingenting automatiskt.. Eller jo, om jag bara faller ihop på marken i väntan på att någon snäll person ska sparka mig in i mitt högsta mål, (bli snuskigt rik) så händer det väl automatiskt..

Men man kan inte hjälpa att man tvivlar på ens egna existens ibland, det är harmlöst, man måste få ifrågasätta sig själv och vad fan man håller på med till och från. Det är till för att man ska kunna fatta någon form av verklighetsuppfattning.

Jag är ju på väg någonstans men ibland måste jag stanna upp och läsa på kartan och då kanske det händer att jag stannar lite för länge och det tar väldigt lång tid innan jag rör på mig igen.. (Lat? Guiltyyyyyyy)

Utvecklingen sker varje dag. Även om det inte märks när du går upp samma tid på morgonen som du gjorde igår och i förrgår.. Även om du inte ser utvecklingen när du varje år står där på Åhléns kl. stängning den 23/12 med de sista julklapparna och gäspar.. Även om du suktar efter äventyr men åker till IKEA istället, så skeeeer en förändring hela tiden överallt. Magin flödar.

Du måste bara tro på det själv och våga stanna upp och se efter vilken väg du vill ta till ditt/dina mål.

Adios. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar