fredag 18 oktober 2013

Lek-kär.

Framtiden är oviss, det är den för alla. Och alla undrar, hur ens framtid kommer att se ut. Och många ser sin egna och världens framtid ur en pessimists ögon. Det får mig att fundera på min egna framtid.
Kommer jag alltid att vandra på jorden ensam och tvingas se på när alla andra är lyckliga med sin "själsfrände", eller kommer även jag att bli "rörd" av en annan själ? Vill jag det?

Grejen med mig är att jag fungerar asbra som kompis, men när kompisrelationen trappas upp så pajar jag allt med ett ord.. "Stick". Jag har inte riktigt funderat ut varför jag gör som jag gör. Men jag gör det.
Just nu har jag inget behov av att ha någon hos mig, som känner hela mig. Det har till och med blivit så att jag inte finner sex intressant heller. Jag fick en fråga för ett tag sedan som vände mig upp och ner, "Vad är du för något?" Ja.. Vad sjutton är jag? Är jag en trasig människa eller en människa som vet sina gränser? Eller är jag inte ens en människa? Jag är som alla andra, fast jag är annorlunda. Enligt mig så är alla människor, som alla andra fast annorlunda. Vi alla drivs av samma saker, har samma måsten, har liknande mål, vet hur det är att känna känslor.. Men vi ÄR annorlunda.

Vill jag eller vill jag inte finna någon att spendera mitt liv med? Det är frågan. Den stora frågan. Om svaret blir ja, så måste jag ut och leta. Blir svaret nej, så kan jag luta mig tillbaka och blir förmodligen väldigt ensam i framtiden.


Vem är du? Och vad vill du göra med ditt liv? Vill du hitta någon? Eller vill du bli som jag, likadan fast annorlunda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar