torsdag 24 oktober 2013

Barnprogram.

Hej alla glada datorvänliga själar! Det slog mig idag att jag skriver ner saker som jag tänker på, endast JAG, men ni läser dom och jag vet att ni tycker om det! Det är ungefär som om jag skulle skriva dagbok på de glada 50-talet och sedan lämna den öppen för er alla att se! Lite lustigt ändå må jag säga!

Hur som haver så är jag jätteglad för att ni läser mina inlägg. Idag ska jag ta upp dagens barnprogram..

DET ÄR KAOS! När jag växte upp så var bolibompa varmt, mysigt och pedagogiskt.. Idag så är den röda tråden, "tävla, vinn, hämnd, vapen, kriminalitet, sorg, förlust".. VAD FASIKEN VISAR VI VÅRA BARN?
"Ja du Ola, det är precis sådär du ska vara när ni spelar brädspel i skolan, mörda ba', MÖÖÖRDAA!!"
Förr, så skulle knattesporter vara roligt, idag går föräldrarna till attack mot 12 åriga domare i en knattematch. Jag vill inte behöva klä mitt barn i pansarväst och dunkuddar när hon/han ska ta mat i skolan.

"Störst vinner..", "Starkast överlever..", "Pooow, där fick han, en laserblaser stråle från mitt flashiga vapen, han e döööööd.." Man skulle kunna tro att Sverige, i hemlighet tränar barnen till ett tredje världskrig som kommer inträffa när dagens småttingar är i 20 års åldern. Det är inte sunt!

Att lära barnen pedagogik, solidaritet är sunt! "Såhär barn källsorterar man, då blir ekorrarna glaada!"
Jag är orolig, det borde alla föräldrar vara.. I alla fall dom normala.

Jag återkommer med mer om detta. Kanske senare.

Adjö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar