onsdag 16 oktober 2013

Kritik.

Jag har fått lite kritik som de så fint heter. Kritik på att jag ifrågasätter människan och människans handlingar, på ett väldigt omoraliskt och icke logiskt sätt.
Samt att det är väldigt vinklat, mer åt det naiva hållet då.

Men då undrar jag, är man naiv när man uttrycker sig och sina tankar om människan? Omoralisk förstår jag. Jag kan vara brutalt ärlig och vinkeln beror helt på vilket humör jag är på.
Självklart finns det bra personer i världen också. Det är bara det att jag inte är helt övertygad om att människan i helhet är "the good guy". Jag är också medveten om att jag är en människa, även om det känns som om jag kom från en annan galax ibland, (hela det här med att passa in är inte riktigt min grej) men jag bemöter denna kritik som positiv, det fick mig att tänka till. Kanske till och med sker en förändring längre fram.

Jag är oerhört ledsen om jag sårat någon, upprört känslor.. Hur mycket det än tar emot att skriva det, så.. så är jag ledsen för det jag skriver ibland.

Jag ska tänka mer på att inte vara klumpig i mina texter och kanske ta in lite mer om omgivningen och inte beskylla människan i allt som är fel i världen. Man kan tona ner utan att förlora sig själv, i något som är fejk.



Återkommer imorgon, för nu orkar inte huvudet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar