söndag 27 oktober 2013

Förvrängt.

Hej, jag vet att jag inte uppdaterat på hela helgen men det har sin förklaring i något helt oviktigt. Så jag hoppar över den delen och går vidare med något som gnagt på mig hela jäkla dagen.
Nämligen jämlikhet.
Alla vet ju att kvinnor än idag kämpar för sina rättigheter och att alla länder inte infört alla dessa lagar mot kvinnoförtryck osv.. Det som stör mig i hela den här "kvinnoförtryck-ååh-det-är-så-synd-om-mig-för-jag-har-en-vagina" skiten, är att det fungerar liksom inte åt det andra hållet.
Jag menar, om en man slår sin kvinna och till och med mördar henne så blomstrar media och alla ska börja hata män. Extrema feministgrupper sitter i timtal och berättar om sina värsta mans historier.
Men om det hade varit tvärtom, att en kvinna slog sin man och till och med mördade honom, så står det på sin höjd en notis i de lokala bladet att en man påträffats död.
Och skulle det komma fram då på t.e.x. flashback att det var en kvinna som mördade sin man, ja då jävlar blir det liv i luckan på alla alternativa små kvinnor som precis lärt sig att penisar är djävulens påfund.

Det är precis lika jävla synd om mannen som det är om kvinnan, båda är offer, båda två kräver stora uppslag i tidningen om man nu ska vara tvungen att sätta in skiten där. Det är så jävla snedvridet. Hur fan ska vi kunna utveckla en jämställd framtid genom att framhäva EN grupp? Det är ju för fan det kvinnorna kämpat emot. Jag trodde fram tills för några dagar sedan att kvinnorna kämpat för att nå männens nivå i livet, inte för att slå ned dom från den gemensamma bergstoppen, som vi ALLA får plats på!
Livet må vara en tävling, men man kan inte säga att vi strävar efter ett jämställt samhälle och värld om vi ska måla upp männen som onda och kvinnor som goda. Jag vill leva i en värld där jag accepteras, respekteras och behandlas så som jag förtjänar. Och jag vill framför allt inte leva i en värld där psykotiska kvinnor som mördar sina män får gå fria för att dom är kvinnor.
Jag ska lägga upp ett lite klipp på en person, som man säger på engelska, "Nailed it".

I'm out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar