lördag 2 november 2013

Fejksöndag.

Idag har det varit det värsta fallet av en "fejksöndag" nåååågonsin, jag vaknade i morse och var helt säker på att det var söndag. Det var söndagsväder ute, söndagsfrukost (vilket innebär dålig variation, typ te och smörlöst knäckebröd), det var söndags lite folk ute, det var söndagsprogram på tv, det var till och med söndagsstängt på apoteket!
Jag kollade min kalender i mobilen och på datorn 400 gånger idag! Jag fick till och med ringa en vän och fråga om hon hade samma dag och datum som jag hade! Jag höll på att bli tokig!
Eller, jag har blivit tokig, för jag är fortfarande helt säker på att det är söndag. För en halvtimme sedan när jag kollade på klockan så fick jag måndagsångest!
INTE OKEJ! 

Ja, det har inte hänt så mycket idag, inte igår heller.. Igår låg jag i soffan och pillade mig i naveln hela jäkla dagen, förutom i typ 30 min när jag fick för mig att gå ut en stund, det var skönt ute.. tills, det började REGNA! Så det var bara att gå in igen. Men idag kan jag stolt säga att jag sett en hel säsong av modern family, jag tänkte att eftersom att det är söndag så får jag göra det. Sen slog det mig att det var lördag så då får jag göra lördagen till söndagen och söndagen till lördagen. Så, mina vänner, imorgon är det alltså lördag för min del, då ska jag ut och bowla med en vän.

Jag skrev ingenting igår här på bloggen för att jag var lat, lite bakis och trött på livet. Jag fick även en sån enorm matkoma att jag spenderade 40 minuter till att titta på röda korsets reklamfilmer, samtidigt som jag bad om ursäkt till vartenda hungrigt barn. Usch vad jag mådde dåligt.
Jag tror nog att alla borde göra samma sak, i alla fall vi här i Sverige. Skäms!

Nåja, nu ska jag tillbaka till mitt tittande av modern family. Ta hand om er och varandra! Bli inte som mig, ett nervvrak. Och om ni har numret till en bra psykolog så kan ni väl skriva det i kommentarerna. Tack.


Cheers. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar