söndag 3 november 2013

Lördag.

Dagen började med ett abrupt uppvaknande ur en mardröm, sedan blev det lite kaffe och yoghurt.
Eftersom att den riktiga lördagen förgicks i en söndagsångest, så valde jag att göra den riktiga söndagen till en lördag. Så idag har det varit lördag, nu känns det mer som söndag, då jag är jättetrött på helgen överlag nu. Nu vill jag ha vardag igen! Med rutiner, krav och stress! Ge mig, ge mig, ge mig!!!

Jag är ju en sådan här serie-serietittare, jag tittar på så många serier att jag knappt kan hålla räkningen på dom, men jag har sett det mesta, så jag tänkte ägna lite tid till att berätta om mina favoriter för er som bara döööör av längtan av att få veta vad jag tittar på.
Jag kommer alltså rada upp mina favoritserier, då 1 är bäst och ja, den sista siffran inte jättebra, men ändå en favorit. Här kommer dom!


  1. The walking dead. (Fruktansvärt bra serie, blandade känslor och spänningen tar aldrig slut! Måste ses!)
  2. Game of Thrones. (Stiligt gjord och bra story, dock segt att vänta på nya avsnitt, sevärd.)
  3. Modern family. (Rolig och välplanerad, den typiska familjen! Lätt att förstå och man behöver inte riktigt följa den för att fatta den, så se den!!)
  4. Sons of anarchy. (Grym serie, dock tröttnar man på karaktärernas oändliga cirkel av misstag. Men trots det så är den beroendeframkallande.)
  5. Being human US. (Jag har sett den brittiska versionen också men något har dragit mig mot den amerikanska versionen, även denna serie förtjänar tummen upp, den har med allting och ja, den är mysig att titta på.)
  6. Devious maids. (Ja, denna serie är bra för att den driver med den latinamerikanska stereotypen, dessutom är det alltid smaskigt med ett olöst mordfall som driver karaktärerna till den ena soppan till den andra.)
  7. Drop dead diva. (Otroligt bra gjord advokatserie, med en släng av humor, drama, tragedi och kärlek. Mycket välputsad, men ej att rekommendera för dig med taskig engelska.)
  8. Under the dome. (Stephen King. Vad mer kan man säga? Den är grym!)
  9. Supernatural. (Spöklig underhållning på hög nivå, Winchester-bröderna tröttnar man aldrig på!)
  10. American horror story. (Gillar du psykologiska, äckliga filmer och serier så är denna för dig! Får gåshud!)

Ja, det var mina serier det! Det finns hundratals till, men det är för jobbigt att skriva!
Det finns ju såklart, family guy och the simpsons också, men dom tyckte jag var för självklara för att skriva upp! 

Nu ska jag återgå till modern family! (Igen).
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar