torsdag 7 november 2013

Osagt och ogjort.

Idag har det varit en lärorik dag! Idag har jag lärt mig att kungen betraktas som en "samhällsparasit" enligt en del personer, jag har även lärt mig att en sopgubbe tjänar över 30.000 i månaden, men det viktigaste jag lärt mig är nog i alla fall att det inte bara är män som anser att kvinnan hör hemma i köket och ska under alla omständigheter lyda sin man.

Jag tycker att det är så kul att veta hur andra människor tänker och ser på saker, det kan verkligen bli sådana enorma missförstånd. Det finns ingen varelse som kan skriva en text eller en bok där alla som läser den tänker EXAKT samma sak. Det går inte. Därför uppstår missförstånd, samt feltolkningar, men även där kan de vara svårt att bevisa att motparten har fel, jag menar den har ju i alla fall tänkt på saken från sitt egna perspektiv. Det händer dagligen i något så välbekant som religion.

Jag kanske ska ta och berätta varför jag inte skrev något igår, det var så att jag jobbade kväll igår och kom hem sent, jag var så trött att jag somnade någonstans på vägen men vaknade i morse i min säng. Men ack så kul det var! Jag kommer trivas som en snöboll i en frys.
Och snart är det jul. Usch.

Jaja, återkommer lite senare. Nu är det MAAAAAT!!

Låttips till er, Dire straits - Walk of life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar