tisdag 2 december 2014

Mandaclem. [Manda:Klem]

Jag sitter ensam i ett hem, med knäpptysta väggar. Stirrar på skålen full med frukt och funderar på allt mellan himmel och jord.

Jag sitter här i min ensamhet.. Mitt magsjuka sällskap har fastnat i teven och jag överväger att laga någon mat.. Är det verkligen värt det? Tänk om magsjukan har slunkit ner hos mig med.. Då är det bara en tidsfråga innan jag tvingas krama porslinstolen.. Jag får livnära mig på frukt.. Skålen är ju ändå full.. Fast det är väl lite taskigt egentligen att inte laga någon mat.. Känner mig splittrad. Dagens dilemma, att laga eller att inte laga det är frågan.

Mår jag bra, eller mår jag inte bra.. Är den konstiga känslan i magen, hunger, oro eller magsjuka?
Kan jag göra något? Ska jag gå och spy med vilja för att lura magsjukan? Kan man ens göra det?
Eller ska jag bara bita ihop och hoppas på att jag inte insjuknar i den värsta allmänna sjukdomen som finns i detta land?
Får det mig att må bättre om jag går ut och hostar på folk?

Ska jag kanske titta på en splatterfilm så att mitt illamående triggas igång, så att jag får skiten överstökad? SPLITTRAD!

JÄVLA skit..

Jag sover hellre på kanyler än har magsjuka..

Och tack till dig som läser detta.. Min skit är nu din skit! Synd att man inte kan smitta andra över internet.. Det hade varit en tröst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar