torsdag 15 november 2012

Gooood Moooorniiiing

Tjena! Hej! Hallå!
Nu sitter jag i skolan och jobbar i den fina men ack så tråkiga datorsalen.
Det är rast, solen skiner liiiite smått i Stockholm och jag kom nyss på att jag absolut inte har något jätte intressant att berätta.
Detta ska ju vara en blogg om allt och inget, alltså i stort sett en kopia av aftonbladet.se, det är väldigt svårt att inte kritisera aftonbladets hemsida och jag har någon form av hat kärlek till den satans sidan!
Jag går dagligen in där för att kolla nyheter och skvaller om 90-talets "stora" kändisar, annars vet jag inte riktigt vad jag gör där.

Men jag är på bra humör idag och det mesta fungerar som det ska.. än så länge.
Efter rasten så ska vi diskutera ergonomi och datoranvändning, eller datoranvändning och ergonomi. Det kan bli kul, men inte för att det är ett så förbaskat roligt ämne utan för att jag inte alls tänker på ergonomi när jag spenderar timmar framför min dator där hemma som är stationerad vid min säng.
Jag tänkte på det igår faktiskt, om inte jag införskaffar ett redigt skrivbord och en sån där flashig datorstol för 9000 kr så kommer jag att få en sån där härlig puckelrygg. Men det är fint! Eller inte.. Jag menar jag är inte den mest utseende fixerade människan på jorden men man vill väl inte bli mer defekt än vad man redan är.
Det är sjuk egentligen att jag inte ströp mig med navelsträngen innan jag såg dagens ljus och alla barnmorskor med hockeyfrilla. But still, here I am och jag antar att jag måste göra det bästa av situationen, vilket är att inte satsa på en puckelrygg a la Quasimodo.

Och ja, köper jag en datorstol så måste den vara av modellen "Nasa", jag kan liksom inte ha en alldaglig, hård jävla stol. Det ska vara den bästa av de bästa! Annars får det vara. Jag lever på studiemedel och måste därför spara i 20 år innan jag har råd. Och nej, jag kan inte jobba samtidigt för då har jag ju inte tid till att sitta vid datorn och få en puckelrygg. Största dilemmat där. Det är så förbannat synd om mig. Haha.

Så, nu ska jag sluta skriva och creds till dig som orkat läsa dig igenom mitt inlägg. Här får du även en virtuell chokladbit. :) Grattis!

Adjö, är ej föralltid, farväl är inte slut i mina tankar finns du, där finns du alltid kvaaaar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar