onsdag 25 september 2013

Distracted.

Long time no see!
Jag har haft en underbar dag för att vara hemma, nerbäddad i soffan, sjuk.
Jag började morgonen med att göra fattiga riddare, för er som inte vet vad fattiga riddare är så ska jag tala om det.. Det är bröd i pannkakssmet som man steker i smör.
Hur som haver, jag stod där i köket med mjukisbyxor, rinnande röd näsa, på snudd likadana ögon som näsa och tänkte att jag förtjänade en goood frukost, med mycket fett. (Jag märkte först efter första tuggan att det var pointless, för att jag känner ingen smak..) MEN, utan förvarning så stänker det upp smör som sjääälvklart landar på min vackra hand, jag skriker och gråter en skvätt, sedan tröstäter jag till en film från 90-talet..
Dagen fortsätter, jag befinner mig i soffan, där absolut ingenting händer, jag är omgiven av papperstussar och två uppmärksamhetskåta katter, som bara vill att man ska ägna all uppmärksamhet åt deras håll.. (Katter är fisförnäma djur.. Tittar man snett på dom så är det kört.)

Till slut orkar jag inte titta på filmer längre utan pallrar mig ut i "kylan" och köper GLASS, av någon konstig anledning, självklart ångrar jag mig efter första skeden eftersom att glass är kallt och jag är sjuk. Stupid.

Jag sätter mig vid datorn och kollar runt lite grann, lyssnar på musik och försöker sjunga med mellan hostattackerna och snytningarna. Jag börjar prata med en rolig kille som dessutom ska läsa min blogg, så nu måste jag uppdatera heeela tiden för att hålla denne trevliga man satisfied!

Även om jag är ett miserabelt sjukdomsfall, så avrundar jag denna onsdag med ett leende på läpparna och jag kan stolt säga att jag är glad att jag lever!


I'm out...
..For now..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar