söndag 14 juli 2013

Life as you know it.

När man föds in i en materiel värld, där man inte är cool förns man har en tuff mobiltelefon, eller spelat de senaste spelet osv.. så förvrängs en hel del. Visst, vi muteras och utvecklas i och med hur vi lever, men är det verkligen något positivt?
Jag läste här om dagen om en familj någonstans i USA som hade en liten dotter som fått knappa lite på sin pappas smartphone och därmed köpt en bil på ebay.. Är det verkligen så att barnen som föds nu är smartare än de som föddes för 20-30 år sedan? Eller blir det helt enkelt så att vi alla är "okej" smarta när vi föds men på varsitt sätt..? Kanske kan vi förvänta oss att alla som är födda från 2005-2013 kommer vara framtidens IT-tekniker.. Att barn i 5 års åldern helst av allt vill ha en iphone, osv, är för mig helt sjukt. När jag var barn, (vilket inte var allt för länge sedan) önskade jag mig dockor, cyklar, leksaker.. Jag antar att man som vuxen måste acceptera att även barnen utvecklas och förändras när vi gör det.



Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar