onsdag 4 mars 2015

Mitt jag.

Jag vill byta plats med dig, bara för en dag. Känna hur det känns att vara du, leva som dig och vara som dig. För jag vet att du har det värre än mig, jag vet att du gråter ibland innan du ska somna, jag vet att du förbannar dig själv varje morgon du slår upp ögonen.
Så jag vill vara dig, bara för en dag. Kanske lär jag mig något. Kanske ser jag det jag har från en annan vinkel. Kanske slår det mig att jag inte behöver mer, eller likväl att jag behöver mer.

Jag minns när du var så självisk att du inte ville vara med längre, men samtidigt för feg för att göra något dumt. Idag är du inte längre den där personen som inte ville vara med längre, din feghet omvandlades till mod och styrka och du tog dig fram trots motvinden och alla hinder.

Jag vill bara slita av mig det som alla ser som mig, och byta, vara något annat, något nytt..
Gå ut och shoppa efter ett nytt jag. Alla bilder, alla gånger jag råkar passera en spegel, så ser jag bara en grå massa som vill, men som varken orkar eller kan.

Känner mig bortkommen, men ändå hittad. 
Känner mig hatad, men ändå älskad. 
Är hungrig, men mätt.
Känner mig olycklig, men ändå lycklig. 

Vill radera mig själv och rita en ny, med leende färger..


"How can I be lost?
If I've got nowhere to go?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar