söndag 17 mars 2013

Never say never.

Nope, säg aldrig, aldrig!

Jag har förlorat vänner för min negativa inställning till vissa saker.. Jag själv anser ju förstås att jag är den smarta som håller mig hemma och borta från allt som många idag klagar på t.ex. våldtäkter, misshandel, jobbiga fyllor.. osv. Jag är inte rädd.. Det är bara det att jag vill inte utsätta mig för något sådant.

Jag tänker ett steg längre, det är inte värt det att åka till andra sidan stan för att festa.. Det är inte det.
Folk brukar köra den här då, "Meeh, va fan är det för liv då?", hmm.. jaa ett säkert liv, ett bekvämt liv.

Det jag menar är att för många är världen för liten, för mig är den för stor.. Det finns för mycket att ta in och jag kan omöjligt kontrollera en hel jävla värld.. Jag håller mig hellre hemma, där jag är säker.

Hoppas att flera någon gång förstår det.. Det är väldigt jobbigt att bli utskälld för att man inte vill följa med på fester varje helg..
Inte mitt fel att det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar