fredag 17 april 2015

Pondus.

Pondus.

Uttal: 'påndus


Förmåga att inge respekt.

    Nu är det dags för den här satans föräldravandringen igen, Sveriges mest onödiga promenad.
    Jag HATAR föräldravandringar. Finns inget nödvändigt med dom för fem jävla öre!

    Om kommunerna väljer att satsa på ungdomarna istället och ge dom en plats att ta vägen på kvällar och helger, så behöver inte mjäkiga svenssons ge sig ut på gatorna och styra upp.
    Och varför i hela helvetet ska föräldrar till barn i lågstadiet gå på en tre timmars lång promenad MITT I NATTEN EN JÄVLA LÖRDAG??! För att sedan kliva upp klockan 6 på morgonen för att ett jävla nötskal har satt en fotbollsträning för ungen kl 7 på en söndag. 

    Det är ju som att samhället vill att man ska kollektivt kuta in i väggen och sedan sitta med självmordstankar och vänta på att få en tid hos allmän psyk. "Mjaa.. Vi har en tid här i Oktober.. Den 19:e. Funkar det?", "Oktober?!?! Det är ju April nu??".. PATETISKT!

    Nej, i Sverige får man hålla skenet uppe genom att mula folk på vintern med isbollar, lukta på blommorna på våren, steka fläsket i solen på sommaren och öka intaget alkohol med 297%. 

    Så.. Jag har absolut ingen pondus för folk som fortfarande lever kvar på tiden då hockeyfrillor och pudelperuker var superpopulära. Jag vill att fler folk lever i nuet. det var inte bättre förr. Förr var det världskrig, samhällsreduceringar, statsministermord och skitdåliga serier. 

    Nej, nu är det fredag och jag ska väl dra på smilbanden.. Men först, ett glas vin och 15 bärs. 

    SKÅL!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar